Tuesday, May 20, 2014

Encik Carrot





 “Kau tak keja ke hari ni, Zul?” sapa Razlan bila dia tengok Zul cantik aja dok lepak diluar rumah, termenung atas kerusi kayu depan rumah. Zul berpaling pada Razlan yang berdiri didepan pintu.

“Aku nak pergi la. Tengah kumpul semangat juang melawan nafsu malas ni,”

“Wah!! Hahahaha…..” Pecah ketawa  Razlan bila dia dengar Zul cakap macam tu.

“Kau ketawakan aku?  Hurm… Itulah keja kau, kan? Gelakkan aku tak habis-habis. Yang kau ni dok berkain pelikat lagi ni apehal? Belum mandi?” soal Zul bertalu.

“Aku memang nak pergi mandi. Elok aje aku berjalan nak kebilik air, aku nampak pintu terbuka luas gini. Risau aku kot kau nyanyuk tak tutup pintu keluar pergi kerja. Jadi aku datang la nak tutup pintu. Tup-tup kau ada lagi rupanya kat luar ni. Termenung bagai. Kau frust ke Zul? Tak pernah aku tengok kau macam ni?”

“Frust apanya. Aku awek pun tak dak. Macam mana nak frust,”

“Betul jugak yeh. Aku hairan la dengan kau ni. Rupa ada, berpelajaran, ekonomi kau pun kukuh. Tapi sengaja cari kerja kuli kat pasar yang penuh dengan bau hanyir ikan dan  bau sayur busuk. Tapi yang paling menghairankan aku, kau ni awek pun tak dak. Kau gay yeh?” berterus terang sungguh Razlan.

“Kalau aku ni gay, kau dulu la yang aku baham. Kau nak?” Zul buat sengeh gatal.

“Eeeii…. Selisih malaikat empat puluh empat. Tak nak la aku,” Razlan buat muka geli.

“Kau tak nak ke? Aku nak ni. Cepat la Raz, aku nak ni,” Kata Zul. Dia menghampiri Razlan dengan gaya yang menggoda. Saja dia nak mengusik Razlan.

“Zuuuuulll…..” Meleret aje Razlan memanggil nama Zul. Naik seram sejuk dia tengok keadaan Zul yang macam tu.

“Hahahaha….. Tau pun takut. Aku ni normal la. Tak payah kau nak gerun sangat dengan aku. Okey la. Aku  pegi kerja dulu. Kau nanti jangan lupa kunci pintu rumah ye,”

“Iyelah. aku kunci nanti,” Razlan mencebik. Terkejut dia dengan sikap Zul yang entah apa-apa entah tadi.

Razlan tengok aje Zul tunggang motor EX5 merentas jalan raya yang tak berapa sibuk. ‘Apa la yang tak kena dengan mamat ni? Apa yang dia cari sebenarnya? Hurm… tak habis fikir aku dengan dia ni.’ Razlan bersuara sendiri. Mengeluh dia.




“Tiha! Hujung bulan ni kamu kena kawen!” Berdengung telinga Fatiha mendengar perkataan keramat tu dari mulut abahnya. Tak sangka sungguh dia. Tapi apa salah dia, tiba-tiba saja kena kahwin. Tak ada angin ribut beliung, tahu-tahu suruh kahwin. Pelik sungguh! Apa kes ye?

“Tapi kenapa abah?” Fatiha beranikan diri untuk bertanya.  

“Cuba kamu semak kad pengenalan kamu!”

 “Apa sangkut pautnya kad pengenalan Tiha dengan kawen?”

“Kamu tengok tahun lahir kamu? Cuba kamu tolak, tambah, darab, bahagi, berapa umur kamu sekarang?” tu dia dah keluar bahasa matematik abah dia.

“Umur Tiha baru nak masuk tiga puluh dua,” perlahan Fatiha bersuara.

Garu kepala orang tu. “Keputusan abah muktamat! Hujung bulan ni kawen!”

Itulah yang sedang bermain dikepala Fatiha sekarang ni. Kacau bilau betul fikirannya. Takat kahwin saja dia okey lagi. Tapi calon pilihan ayahnya tu, masyaallah memang langsung tak masuk dalam buku tiga lima dia langsung. Ada ke dengan duda merangkap Ketua Kampung yang dah lanjut usia tu nak dijodohkan dengannya. Memang tak kena taste la…

Dia terus memandu tanpa pedulikan sekeliling. Matanya saja fokus memandang jalan. Otaknya ligat mencari alasan yang munasabah untuk dipersembahkan pada abahnya yang tegas dan kepala batu tu.

Pada masa yang sama disuatu arah yang lain, Zul dengan selamba menunggang motorsikalnya. Sebelum dia ke pasar, dia singgah dulu dikedai borong untuk ambil bekalan stok lobak merah yang dipesan taukenya untuk dibawa kepasar.

Dua kotak lobak merah diletakkan didepannya. Di terus menunggang dengan berhati-hati. Senyum aja dia bila teringat hal sebentar tadi. Boleh aja Razlan fikir dia macam tu. heheheh…. Ketawa kecil dia dalam hati.

Dia terus saja menuju kepasar…. Tiba tiba…

Kedebum…..!!!

“Alamak!” Zul tepuk dahi. Ternganga dia. Kotak yang berisi lobak merah jatuh. Berterabur lobak merah atas jalan.

Rupanya dia dah langgar kereta orang. Kat pintu hadapan kereta lagi dia bantai. Kemek pintu kereta tu. Nasib dia tunggang motor bukan dalam kelajuan litar. Kalau tidak entah  apa nak cakap.

Seorang gadis cantik molek keluar dari perut kereta. Dari gayanya nampak memang bengang gila.

“Encik! Encik tak nampak ke tadi lorong laluan encik lampu isyarat merah? Ke encik ni buta warna? Ke lesen yang encik guna sekarang ni lesen beli? Ke encik ni memang tak pandai nak tunggang motor?” oooh terror betul adik cantik molek ni meneka. Bahasa dia pun bagus sangat.

“Mak ooi, bahasa cik adik manis ni. Boleh bukak kamus dewan untuk penterjemahan makna gayanya ni. Memang kaw sungguh ye,” perli Zul. Topi keledar yang dia pakai dibuka. Rambut yang kusut diselak kebelakang. Dia tayang muka poyo saja.

Kemudian dia turun dari motor. Lobak merah yang berterabur atas jalan dikutip lalu dimasukkan dalam kotak. Nasib kotak tak koyak.

“Encik jangan nak perli-perli saya. Encik yang langgar saya. Sekarang buat muka blurr pulak. Saya tak kan terpedaya. Sekarang macam mana? Nak selesai kat sini atau kat balai?”

Zul diam. Fatiha yang sedang bercakap langsung tak dipedulinya. Dia fokus dok kutip lobak merahnya. Jam ditangan dilihat. ‘Alamak! Aku dah lewat sangat dah ni. Habis la aku kena marah dengan tauke,’ Zul bersungut sendiri.

Encik! Encik dengar tak apa yang saya cakap ni?”

“Haah? Cik adik manis cakap apa?” soal Zul cengang.

Sekarang awak Encik Carrot, nak selesai disini atau dibalai?” Fatiha ulang pertanyaan tadi. Tapi dengan penuh geram.

“Amboi cik adik! Sikit aje ni, kita selesai kat sini aje yeh,” Zul sengeh buat muka comel. Motornya ditolak ke bahu jalan.

“Okey. Tapi sebelum tu jangan panggil saya cik adik ye. Panggil saya Tiha.” Tegas aje Fatiha bersuara. Dia ikut Zul dari belakang. Mukanya nampak geram.

“Iyelah Cik Tiha dan awak boleh panggil saya Zul. Bukan Encik Carrot!” Ditekankan tang carrot tu.  “Dah. Jom tolak kereta awak ketepi. Pengguna lain pun nak lalu jugak jalan ni. bukan awak sorang aje,” lagi Zul bersuara.

“Iyelah Encik Carrot,” selamba aje Fatiha bersuara. Dengan pertolongan beberapa orang yang kebetulan berhenti tengok kemalangan yang tak serius tu, kereta Fatiha selamat dipakir tepi jalan.

“Huh!! perempuan degil. Tak bagi panggil macam tu, panggil jugak!” Zul bersungut kasar. Tak puas hati betul dia.

“Kalau itu yang awak nak, Jom ikut saya pergi bengkel. Semua kos baik pulih kereta ni awak tanggung!” Fatiha bersuara tegas.

“Tak payah la saya ikut awak. Lagipun saya dah lambat betul ni. Nanti marah tauke dengan saya. Biar saya bayar awak sekarang,” Zul keluarkan dompet dari poket seluarnya.

Kemudian tiga keping wang kertas lima puluh dikeluarkan dari dompetnya lalu diserahkan pada Fatiha.

“Nah ambil ni seratus lima puluh. Kalau ada lebih buat isi minyak kereta sekali ye,” selamba aje dia.

“Hah? Seratus lima puluh? Mana cukup!” Fatiha bersuara terkejut.

“Apa pulak! Cukup le, pintu tu calar sikit je. Bukan satu body kereta ni yang rosak!”

“Encik Carrot! Ini kereta! Bukan motor cukup takat seratus lima puluh.” Marah pulak Fatiha

“Habis tu awak nak berapa?”

“Bak sini dua ribu,”

“Hurm….” Zul diam berfikir

“Saya tak ada dua ribu, tapi saya boleh buat ansuran pada awak. Sebagai cagaran, awak kawen dengan saya ajelah,” Selamba saja Zul bersuara.

Fatiha diam. Dia jugak berfikir. Teringat dia pada abahnya. Kemudian dia senyum.

“Okey, Saya setuju,” Laju aje Fatiha menjawab.

“Hah?” Kali ni Zul pulak yang terkejut. Tadi dia main cakap aja. Saja nak gertak Fatiha pasal mintak sampai dia ribu ganti rugi. Tak sangka pulak dia yang Fatiha setuju. Parah gini.

“Iye. Saya setuju dengan permintaan awak,” sekali lagi Fatiha ulang keputusannya.

Zul diam. Dia dah tak tau nak cakap apa. Kepala yang tak gatal digarunya.

“Encik Carrot! Awak jangan nak cengang sangat. Awak yang minta saya kawen dengan awak. Saya setuju. Dah sekarang bak sini nombor telefon awak, alamat rumah awak, dan semua butir-butir pasal diri awak!” tegas aje Fatiha bersuara.

Zul tengok aje muka Fatiha. ‘Dia ni mengandung ke? Ke lari dari hutang? Ke lari dari kawen paksa? Aku rasa standart aje semua tekaan aku. Mesti dia ni tergolong dari salah satu yang aku teka ni,’

“Dah. Tak payah nak tilik muka saya. Bak sini semua yang saya minta tadi,” Lagi Fatiha bersuara.


“Boleh bagi saya masa satu hari untuk berfikir?”

“Tak boleh. Saya nak sekarang. Dan awak tak payah nak fikir. Esok kita berdua pergi kursus. Hujung minggu ni kita tunang,  hujung bulan ni kita nikah,” Wah! Satu-satu Fatiha senaraikan segala perancangan pada Zul.

“Awak serius?” Zul bertanya hairan. Dia tengok macam iya-iya sangat dah Fatiha ni. Dia mula naik takut.

“Yes! Saya serius. Awak jangan nak lari. Saya buat report polis,” Fatiha mengugut.

“Iye la. Bak sini kertas. Saya tulis nombor telefon dan semua tentang diri saya. Huh! Cerewet! Pengugut!” 

Laju aje Fatiha ambil pen dan kertas dalam keretanya. Telefon pun dia ambil. Lepas tu cepat dia serahkan pada Zul. Perlahan-lahan Zul sambut.

Sedang Zul asyik menulis perihal dirinya, Fatiha sempat ambil gambar Zul. Zul buat muka bodoh saja. Malas dah dia nak layan minah sewel ni. Selesai saja dia serahkan pada Fatiha.

“Semua ni betul pasal awak? Kalau awak tipu, saya announcement kan muka awak kat televisyen,” lagi Fatiha mengugut.

“Saya tak akan lari dan saya tak akan tipu awak! Dah sekarang awak dah dapat semua. Tepi saya nak pergi kerja. Dah lewat sangat ni. Habis gaji saya kena potong hari ni  pasal awak yang tak mahu beralah. Keras kepala betul!”

“Okey. Awak jangan lupa esok!” Fatiha ingatkan Zul.

“Iye. Saya tak lupa,”

Zul hidupkan motornya. Nasib hidup. Elok dia masukkan gear, dia terdengar suara yang memanggil. ‘Apalagi minah ni?’ sungut dia dalam hati.

“Encik Carrot! Kejap. Nombor telefon ni betul ke awak punya?” Soal Fatiha. Tak puas hati lagi dia.

“Kalau awak tak percaya, awak dail nombor tu,” Suruh Zul. Malas dia nak bertekak panjang.
Dengar pulak Fatiha dengan cakap Zul. Telefon ditangan terus dia dail nombor yang diberikan Zul. Ada bunyi deringan.

“Simpan nombor saya,” Suruh Fatiha. Tegas. Zul hanya angguk.

“Saya pergi dulu. Awak baik-baik memandu. Jaga diri. Awak tu bakal pengantin saya,” selamba aje Zul berpesan. Dia terus berlalu pergi.

Fatiha diam. Termanggu dia sekejap bila terdengar pesanan dari Zul. Kemudian dia geleng kepala. ‘Apa yang aku buat ni? Ya Allah, harap tindakan aku ni betul. Aku pasrah aje padaMU,’ Itu aje yang terbisik dihati Fatiha. Dia berlalu pergi dari situ.




Seminggu seperti yang dijanjikan, Zul bertunang dengan Fatiha. Majlis berlangsung sederhana saja. Zul cuma diwakilkan sahabat dan keluarga sahabatnya. Nampak macam betul-betul miskin mamat ni.

Fatiha lega. Nasib abah dia tak banyak soal pasal Zul. Dia senyum aja sepanjang majlis pertunangan tu berlangsung. Teringat dia sewaktu kali pertama dia bawa Zul jumpa abah dan ibunya. Abahnya diam aja. Cuma bebola matanya abahnya saja yang ramah. Zul dipandang dari hujung rambut sampai hujung kaki. Ditilik habis. Ketar jugak Fatiha masa tu.

Dari dapur Fatiha dapat dengar serba sedikit perbualan abahnya dengan Zul. Bedegup sumbang aja jantung Fatiha takut pilihannya ditolak mentah-mentah abahnya. Dalam hati berdoa dia tak habis.

Tapi bila abahnya suruh aje Zul datang bawa utusan meminang, Fatiha senyum sampai telinga. Dia bersyukur sangat-sangat.

Seminggu selepas bertunang, Fatiha dan Zul kembali menjalani hidup mereka seperti biasa. Tiada yang berubah rutin mereka seharian. Fatiha serahkan semuanya pada ibu dan abahnya. Manakala Zul serahkan semua pada Fatiha.

“Hai Zul, kau dalam tak dak awek pun, dah nak kawen. Yang aku ni entah bila lagi,” Razlan bersuara. Muka Zul dipandang.

“Ala kau ni, sampai jodoh kau nanti, kawen la kau. Apa nak fikir. Segalanya Allah dah tentukan. Kita berdoa aje mohon kepada Allah agar kehadiran pelengkap hidup kita ni adalah yang terbaik. Yang mampu menjalankan tangungjawab seorang isteri yang solehah,”

“Amiiin. In sha Allah Zul. Terima kasih atas nasihat pendek kau,”

“Dah jom solat Isyak,” ajak Zul.

Dirumah, Fatiha yang bersandar dikepala katil sibuk aje membelek-belek majalah pengantin. Dia mahu pilih tema yang sesuai untuk majlis perkahwinannya nanti. ‘Warna tema pun aku kena set jugak ni. Tapi warna apa yeh? Encik Carrot tu sesuai dengan warna apa ye warna kulit dia? Ish, karang aku pilih tak sesuai dengan dia, mahu pulak dia kutuk aku. Mulut dia tu boleh tahan tak berinsurans jugak tu,’ Fatiha bercakap sendiri.

Telefon yang berada disebelah, dicapai. Laju aje dia mendail nombor telefon Zul. Lama juga dia menunggu, tiada jawapan. ‘Mana  dia ni?’ Sungut Fatiha sendiri. Lagi sekali dia mendail nombor Zul. Lagi dia menunggu lama.

“Assalamualaikum…” Terdengar suara Zul dihujung talian.

“Waalaikumussalam. Lambat angkat? Awak kemana? Ke dah tidur?” Fatiha menyoal. Suaranya bunyi macam geram aja.

“Saya solat tadi,” lembut aja Zul menjawab.

“Iye ke? Maaf. Saya call awak, nak tanya pasal warna tema untuk majlis kita nanti. Awak suka warna apa?” Soal Fatiha. Tangannya menyelak helaian majalah satu persatu.

“Kenapa awak tanya saya? Kan saya dah serahkan semuanya pada awak. Awak aje yang putuskan. Saya ikut aje,”

“Betul awak tak kisah? Kalau saya yang putuskan, awak jangan nak banyak komplen ye. Terima aje. Mulut awak tu diam,” macam ugut aja Fatiha bersuara.

“Iyelah,” itu saja dari Zul. Malas dia nak pening pasal kes tema-tema ni. Nak kahwin aja pun. Bagai-bagai pulak yang nak kena buat. Kalau ikut dia, buat simple aja. Dahulukan yang wajib. Yang lain-lain tak payah nak kalut kelibut. Buat semak kepala aja.

“Awak dah sedia nak pikul tanggungjawab seorang suami?” keluar pulak soalan tu dari bibir Fatiha.

“Dah lama saya bersedia,” spontan aja jawapan yang keluar dari Zul dihujung talian.

“Haaa?” terkejut Fatiha. Membulat aja matanya.

“Tak ada apa-apalah. Saya serahkan pada awak ye. Cantik pada awak, cantiklah pada saya. Hehehehe….”  Kali pertama Fatiha dengar ketawa dari Zul. Tanpa sedar bibirnya menguntum senyum.

“Okeylah Encik Carrot. Saya letak dulu. Jumpa awak nanti,”

“Iyelah. Assalamualaikum….”

“Waalaikumussalam….” Jawab Fatiha. Talian dimatikan. Nama Zul yang tertera diskrin telefonnya ditenung lama. Kemudian teringat pada ayat Zul tadi. ‘Apa maksud dia yang dia dah lama bersedia?’ termenung dia mencari maksud kata-kata Zul tadi. Tertarik betul dia dengan kata-kata Zul. Asyik saja berfikir akhirnya dia terlena.

Hari ni tibalah majlis yang dirancang sebulan lepas. Cantik dan berseri pengantin  berbaju hijau pucuk pisang. Terpesona sekejap Fatiha dengan ketampanan Zul yang tak pernah dia lihat sebelum ni. Selalu dia tengok Zul dalam pakaian bundle aja. Tapi hari ni baru dia perasan.

Tapi ada sedikit misteri yang menyelubungi minda Fatiha bila dia lihat Zul begitu mesra dengan Ketua Kampung yang tinggal kat Vila Teratai tu. Dia mula syak sesuatu. Ada konspirasi ke diorang ni? Hati Fatiha berbisik.

“Tiha, datang sini sayang,” berdenyut hati Fatiha bila Zul panggil dia sayang. Senyum aja tetamu yang mendengar. Fatiha yang terkejut, dengan muka tebal berinci-inci laju saja dia menapak menghampiri Zul yang sedang berdiri disebeleh Ketua Kampung.

“Sayang, ini abang kenalkan papa abang,” bagai nak tercabut jantung Fatiha dari tangkainya. Tak sangka betul dia. Muka Zul dipandang tanpa kata.

‘Konspirasi apakah ini? Dulu papanya datang merisik aku. Aku tolak. Sekarang anaknya pulak jadi suami aku. Apa yang sedang berlaku ni?’ Fatiha berbisik sendiri.

Seharian sehingga majlis selesai, Fatiha hanya diam membatu. Fikirannya langsung tak dapat mencerna apa yang sedang berlaku sebetulnya. Kenapa dengan keluarga tu juga hubungan ni terjalin? Dia langsung tak dapat merungkai.

“Sayang? Sayang abang ni, okey ke tak ni? Masam aje dari tadi. Sayang abang ni tak sihat ke?” lembut Zul menyapa Fatiha yang sedang membuka tudung yang terbelit-belit. Ditambah lagi dengan jarum peniti yang digunakan untuk memperkemaskan lagi tudung yang dipakai. Memang merumitkan betul Zul tengok.

“Sini abang tolong bukakan,” Zul menawarkan bantuan bila dia lihat Fatiha terkial-kial aja nak tanggalkan segala benda alah yang diletakkan pada tudung yang dipakai.

“Tak perlu!” perlahan dan tegas Fatiha bersuara.

“Kenapa ni sayang? Sayang marah dengan abang? Jangan dipendam perasaan marah sayang tu. Rungkaikan dipangkuan abang. Biar jelas. Bahtera ni abang nak hiasi dengan senyum dan gelak tawa sayang. Ceritakan pada abang perkara yang membebani hati sayang tu, In sha Allah, kita sama-sama selesaikan. Ye sayang?” dengan senyum Zul bersuara. Hidung mancung Fatiha dicuit lembut.

Zul senyum aja sambil matanya tak lepas pandang wajah Fatiha yang masam mencuka tu.

“Sini. Ceritakan pada abang, Abang akan menjadi pendengar setia setiap kata bicara luahan sayang dari sekarang hingga akhir hayat abang,” lagi dia bersuara. Kali ni jari jemari Fatiha digenggam yakin lalu dibawa duduk dibirai katil.

“Tiha nak tanya, kenapa abang sembunyikan indentiti sebenar abang dari Tiha? Kenapa tak beritahu Tiha yang abang ni anak Ketua Kampung. Kenapa perlu abang sembunyikan semua ni dari Tiha?” airmata berjurai tanpa diminta.

“Laa sayang, mana abang ada sembunyikan dari Tiha. Cuba Tiha ingat balik pada hari dimana  rombongan merisik datang kerumah Tiha. Abang ada sekali masa tu. Abang tak tahu kenapa mata isteri abang ni tak nak pandang abang. Apa yang dia fokus dan fikirkan pun abang tak tahu,” Zul buka cerita.

Fatiha cuba ingat. Memang betul. Dia langsung tak ambil peduli. Sebabnya dia bantah tak mau kahwin. Alasan belum bersedia. Jadi dia buat muka blur bangang. Jadi dia langsung tak ambil tau pasal perbincangan perkara yang dia dengar setuju aje. Paling dia perasan Ketua Kampung asyik sengeh pandang dia aja. Sangkaannya rombongan tu untuk Ketua Kampung la.

“Dua hari lepas tu abang datang. Abang terdengar perbualan Tiha dengan abah. Baru abang faham. Tiha tak bersedia lagi. Tapi keputusan abah muktamad. Abang balik macam tu aje. Seminggu abang berfikir. Abang bangun tiap-tiap malam buat solat minta petunjuk dari Allah. Abang pasrah. Abang serahkan pada takdir Allah. Mungkin ini jodoh kita, Tiha. Pertemuan tanpa diminta, perjanjian dibuat tanpa dirancang Tiha secara spontan terima lamaran tak langsung abang,”

“Iye ke abang? Allahuakhbar...... Maafkan Tiha abang. kerana dah bersangka buruk pada abang dan keluarga abang,” Fatiha tunduk. Tangan Zul yang masih memegang erat tangannya dicium penuh kasih.

“Sudahlah. Salin baju. Jom kita keluar. Nanti apa pulak kata saudara terdekat. Belum malam dah nak berkepit dalam bilik,” Zul cuba mengusik. Ingin menjentik hati lembut isterinya dengan gurauan.

“Ish abang ni,” tiba-tiba Fatiha jadi malu pulak. Lengan Zul ditampar lembut.

Fatiha bangun. Belum sempat dia melangkah, pergelangan tangannya dipegang. Dia berpaling memandang Zul yang masih duduk dibirai katil.

Zul bangun merapati isterinya. Rambut yang berjuntai, diselak lembut. Matanya terus menikam anak mata Fatiha.

“Abang cintakan Tiha dengan sepenuh hati abang. Akan abang bebankan Tiha dengan kasih sayang abang. Akan abang semakkan hati Tiha dengan rindu abang. Akan abang susahkan bibir Tiha untuk senyum dengan gurauan abang dan akan abang biarkan airmata kegembiraan saja yang menitis dari mata cantik isteri abang ni,” ubun-ubun Fatiha dicium lembut.

“Terima kasih abang. Terima kasih Encik Carrotku,” membulat mata Zul. Fatiha ketawa. Lucu pulak dia tengok muka Zul yang macam tu. Melihat ketawa Fatiha, dia juga turut ketawa. Dalam hatinya berdoa agar jodoh dia dengan Fatiha berkekalan hingga akhir hayat.


                                                                                    Tamat….




2 comments:

Dlya (novelispsycho) said...

best citer ni..ending dia sweet jerr..hehehe XD

Cahaya Rinduku said...

best !!!

Post a Comment

Blues tetap dihati © 2008 Template by:
SkinCorner